Skolo to Mantic: what amount do you expect to raise in order to unlock all the goodies prepared for the game?Mantic to Skolo - we've a core range of stuff we want to release at trade. Boxed game and a couple of cool expansions would be really neat. We have those spec'd in various guises to match the final funding amount. It really is a case of the more it funds, the more we can do. So the Boxed Game or Expansions could be heavier than we originally planned. You know, like replacing card furniture for 3D if we get far enough. Can we add an interlocking system for the tiles? Can we double the number of figures in an expansion? Can we increase the size of the books? The funding influences all that kind of stuff. But we'd be silly not to have a plan for what happens if we get through all that stuff.
Mantic - we're now incredibly close. We reckon it's a new hero next - which hero would you add next?
The Dungeon Saga Alpha Core Rules are being released later today in their own separate update
single-sided. We'd need funding to make them double-sided because of the extra art cost. One of the key things we'd like to do is make the boss rooms double sided, because they're big tiles, so it'd be great to have them duel-purpose. Another case of more funding, more stuff we can do
Upping pledges for add-ons is great, and we really appreciate that! Inflating pledges only to drop it heavily later... that actually only hinders a campaign.
we're providing downloadable maps that you can print. Drawn on paper is also fine, whatever works for you. Also, if you've DKH tiles, they will also work as the tiles are the same shapes. All of the art is new however.
And finally…We’ve got a milestone goal coming up, $300,000 is lurking… what would you like to see between now and then?
Valor de Armadura – Cifra a superar para poder herir a una miniatura.Tiene encaramiento.Secuencia de activación de héroes variable entre turnos. Lo deciden los propios héroes."Proeza heróica" una vez por partida. Cada personaje tiene una distinta.El número de enemigos que puede mover el Nigromante está limitado y viene en la misión. No puede mover todos.Hay marcadores de esqueletos que pueden animarse para generar un esqueleto nuevo (cuenta como activación). El nigromante tiene 12 cartas que puede usar durante la aventura.Movimiento:Si no empiezas en el arco frontal de un enemigo mueves el movimiento completo (valor fijo). Arco frontal se refiere a casillas adyacentes.Si empiezas en el arco frontal:- Huir. El enemigo te atiza antes de moverte.- Permanecer en el sitio y cambiar encaramiento.Se puede mover en diagonal.Si entras en el arco frontal de una miniatura detienes el movimiento.Combate:Se lanza para atacar y para defender, como en el HQ.Penalizadores (-1 dado) por estar herido, por estar en minoría, -1 si te atacan por detrás.Cualquier dado (ataque y defensa) que no supera el valor de armadura se descarta.Se cruzan los dados restantes de ataque con los de defensa por pares. De mayor a menor. El valor más alto del par gana. Cada victoria del atacante es un impacto.Ejemplo: Armadura 2. Ataque = 6,5,2,1. Defensa: 5,2,2. Resultados: 6 y 5 contra 5. 2 impactos.Los efectos de los impactos varían dependiendo de la miniatura. Los héroes si reciben 1 o más impactos reciben una herida. 5 impactos = 1 herida. Un zombie necesita 3 impactos para ser destruido.Los héroes tienen 5 heridas. Al recibir la quinta quedan incapacitados.Disparo = combate pero a distancia. No se puede disparar a casillas adyacentes.MagiaDos tipos de hechizos, mayores y menores.En un turno se puede lanzar 1 hechizo mayor o 2 menores.Los hechizos mayores necesitan tiempo para recargarse (1 turno).Tienen un rango de alcance como los disparos.PocionesEl escenario especifica si los héroes llevan pociones.Se puede usar una poción por turno sin que gaste acciones.Se pueden usar en aliados.Las puertas hay que romperlas para abrirlas. Necesitan 1 impacto y tienen armadura 3 y 3 dados.
buen resumen merry, en si el juego no deja de ser una versión ampliada de DKH, ya que si has jugado veras que solo es añadir las novedades que trae en el uso de los héroes con su proezas heroicas (el nigromante también tiene la suya con su Acto Oscuro jeje), el sistema de ataque a distancia y el sistema de cartas del nigromante básicamente. Vamos un DKH 2.0 que no me parece mal, ya que tengo los 3 DKH (aunque el ultimo solo sea un parche) y es un juego que me parecía resulton.
A ver, el juego transcurre en un dungueon de nigromante. Que co**** pintan ahi, ratas-ninja, orcos o vetusta morla!!
Logan marks the newest Kickstarter Exclusive model in your pledge level. You can either play Logan as himself and use his unique special abilities, or use him to represent your own male Halfling Fighter, as you can use Keldan as a male Elf Fighter or Ranger if you wanted to.If we hit this stretch goal, we will make “Lofty” Logan, a heroic Kickstarter Exclusive Halfling Fighter, and include him in your pledge of Dungeon Master ($100 and Early Bird).Unlocking this great new hero character will also add a brand new mission to your Kickstarter Exclusive Dungeon Journal, fuelling your pledge level with even more playability.Speaking of playability, it would be nice to add some great new game modes to Dungeon Saga, wouldn’t it? We're building up to a milestone $300,000 and we've got something we think you'll like lined up. Let's do this Let's break through Logan, and we'll see where we go from there!